ONTMOETEN EN VERBINDEN
Iedereen van 55 jaar of ouder, die graag (nieuwe) mensen ontmoet en samen actief wil zijn, is van harte welkom bij één van de bij de KBO Kring Veldhoven aangesloten seniorenverenigingen.
Zij zijn primair gezelligheidsverenigingen en bieden diverse activiteiten.
Het aanbod wordt steeds afgestemd op de wensen van de leden en zal dan ook verschillen per seniorenvereniging.
Samen bewegen
Rust roest is een bekend gezegde, maar daar willen de actieve leden van de seniorenvereniging niets van weten.
Tot op zeer hoge leeftijd wordt er samen bewogen. Iedereen kan er iets vinden wat past bij zijn of haar conditie.
Er zijn wandel- of fietsclubs, die wekelijks de nodige kilometers maken.
Maar ook jeu de boules, koersballen, midgetgolf en biljarten worden intensief beoefend.
Samen actief
De seniorenverenigingen bieden een breed scala aan activiteiten, waarbij gezelligheid voorop staat.
Het gaat erom elkaar te ontmoeten.
Voor de geestelijke uitdaging zijn er kaart-, bridge of spelletjes clubs actief.
Ook de creatieve senioren weten elkaar te vinden in diverse activiteiten, bijvoorbeeld bij het handwerken, bloemschikken, tekenen of schilderen.
Er is zelfs een liederentafel ‘Zingen houdt jong’.
Samen op pad
Naast de vaste activiteiten worden er diverse evenementen of excursies georganiseerd.
Het aanbod is heel divers. Busreizen, boottochten, stadswandelingen of een museumbezoek.
In KBO Kring verband worden er zelfs meerdaagse reizen aangeboden.
Samen leren
Men is nooit te oud om te leren.
Daarom worden er ook verschillende cursussen, zoals bridgen of reanimatie aangeboden.
Het aanbod wordt steeds afgestemd op de wensen van de leden.
Samen uit eten

Samen Uit-Eten in 2024.

Georganiseerd door PVGE, KBO en SWOVE.

dag

locatie

Maandag  25 Maart De Wok
  Donderdag 11 April De Wok
  Maandag 29 April Sowieso
  Dinsdag 7 mei Sowieso
  Maandag 3 Juni De Molenvelden
  Donderdag 13 Juni De molenvelden

Voor alle Veldhovense senioren organiseren de PVGE, KBO en SWOVE gezellige dineravonden in diverse plaatselijke restaurants. Alleenstaand of niet: u eet gezellig samen in een groepje aan tafel.

Kosten  € 18,50   PP
Drankjes en andere gerechten zijn voor eigen rekening. (extra)
Aanvang 17:00 17.30 uur

Graag bij aanmelden doorgeven voor hoeveel personen je reserveert en de namen van de personen  ( max 4 pers )
Graag bij het aanmelding doorgeven of je kiest voor vis of vlees.
Gelieve 2 weken van te voren opgeven bij:
AAnmelden : Gelieve op onderstaande maandagen tussen 13:00 uur en 15:00 uur te melden op de Veldwijzer sterrenlaan 15
of via e-mail op :  samenuitetenveldhoven@outlook.com

Attentie:

• Als u zich niet opgeeft, kunt u niet deelnemen: (dus altijd aanmelden)
  • Bij verhindering altijd even bellen a.u.b. naar bovenstaande personen

ALLE OUDEREN EN ALLEENSTAANDEN UIT VELDHOVEN ZIJN WELKOM !!

Locaties
Alle vaste activiteiten worden georganiseerd in de lokale buurthuizen zoals de Erikant, d’n Bond, D’ouw school, de Ligt  of ’t Patronaat.
Bij sommige activiteiten worden ook vervoersdiensten aangeboden, zodat mensen die niet meer goed ter been zijn, toch deel kunnen nemen.

Meer weten?
Kijk dan voor het aanbod op de websites van de aangesloten seniorenverenigingen:

Meer informatie over deze 5 seniorenverenigingen vindt u op hun websites:

Seniorenvereniging KBO Heikant / de Kelen  kbo-heikant.nl
Seniorenvereniging KBO Meerveldhoven / d’Ekker kbomeerveldhoven.nl